de laatste dag - Reisverslag uit Tôň, Slowaakse Republiek van De groep Slowakije - WaarBenJij.nu de laatste dag - Reisverslag uit Tôň, Slowaakse Republiek van De groep Slowakije - WaarBenJij.nu

de laatste dag

Door: Peter de Jong

Blijf op de hoogte en volg De groep

23 Juni 2011 | Slowaakse Republiek, Tôň

Donderdag 23 juni de laatste werkdag

Om half zes ging vanmorgen de wekker, we wilden zo vroeg mogelijk beginnen om zoveel mogelijk op te leveren. De derde klassers zaten er al helemaal doorheen en werden dan ook niet wakker van de wekker. Zij kwamen een beetje later. De grootste klus voor vandaag was nog wel het gipsen van het grote plafond. Rick en verschillende anderen zijn daar nog de hele dag mee bezig geweest. Terence ging als een jekko door het huis om alle plafonds te impregneren en kreeg hulp van Robin. Berne en Jeremy waren om 10 uur klaar met de vloer betimmering op zolder. Vervolgens nam Berne de roller in de hand om de plofonds te sausen en Jan de kwast voor de randjes. Een komisch duo, de dikke en de dunne in maanpakjes (zie foto)
Het ontbijt pistoletjes met jam en honing werd met smaak verorberd. In een mum van tijd waren de broodjes op.
Nico verzorgde het weblog maar vandaag ook de certificaten waarop staat beschreven wat de heren deze week gedaan hebben voor het dagverblijf voor licht verstandelijk gehandicapten in Ton en omgeving. Eigenlijk is het wel treurig te bedenken dat het al zo lang geleden de bouw is begonnen van het dagverblijf en het zal ook nog wel poosje duren voordat het dag verblijf klaar is als er niet zo snel weer anderen mensen komen om het huis af te maken, er is nog veel werk te doen maar op de foto’s kun je zien dat er deze week een mooi stuk werk is geleverd.
Om 12 uur hebben we alle spullen opgeruimd maar ook het verblijf waar we slapen zodat we morgen alleen maar hoeven in te pakken.
Om 14.00 uur worden we weer verwacht in het restaurant en dan gaan we lekker stappen in Komarno waar we de dag zullen afsluiten met een maaltijd in een restaurant naar keuze.
Morgen willen we om 6 uur richting Holland vertrekken waar we Jeremy en Berne ergens in Limburg zullen afzetten voor een familieweekend.
We kunnen terugkijken op een fantastisch tijd in Ton en zo’n werkweek is voor herhaling vatbaar.

• 23 Juni 2011 - 19:35

J. Willems:

Goede reis terug mannen! Topwerk gedaan en een ervaring voor het leven! Was leuk om jullie verslagen te lezen.

• 25 Juni 2011 - 21:38

A. Heldoorn:

Jongens en collega's,
    Ik heb diepe bewondering voor jullie inzet. Ik heb in het Hongaars gebrabbeld met de dominee en die vertelde dat hij jullie inzet geweldig vond. Het dorp slaapt nu weer rustig en de honden blaffen weer normaal. Ook de brandweer en de dierenbescherming is weer helemaal gerust gesteld. De ME heeft zich ook weer teruggetrokken.
    Jullie allemaal bedankt voor je medewerking! Jullie hebben echt een goede bijdrage geleverd. Namens alle gehandicapten en de Stichting Hulp Oost Europa: dank je wel!